Інформація
Пошук

Що таке 3D mapping, види та цілі застосування

  • 30.03.2020
  • 257
  • відгуків 0
  • 0

3D mapping – це напрямок аудіовізуального контенту, який представляє собою 3D проекцію на об'єкт, з урахуванням його геометрії і положення в просторі.

Можливо Ви знаєте і бачили, що це, але просто не здогадувалися як це називається. Можете собі уявити, що продукти 3D меппінгу – це, наприклад, інтерактивна дошка, яка зараз все більше стає популярнішою в звичайних школах, інтерактивна підлога в садочках чи розважальних центрах, колесо, що крутиться у машини, яка стоїть на місці, чи анімації на стінах в кафе і ресторанах, різного роду візуалізація на весільній сукні або торті, і т. ін.

В наш час високих технологій інформація відео контенту сприймається значно легше та швидше, ніж від текстового формату. Тому переваги 3D mapping вже оцінили такі провідні компанії, як Apple, Microsoft, BMW, Samsung, Nokia, Sony і багато інших.

Прийшов час це зробити середньому та малому бізнесу!

 


Коротко про історію виникнення

Вас, напевно, здивує той факт, що відеомеппінгу виповнилось, увага, 40 років! Так-так, 3D mapping не зовсім молоде направлення, але свою популярність воно здобуло тільки на початку 2000 років, в більшості завдяки появі Інтернету.

Вважається, що перша демонстрація відеопроекції датована 1969 роком. Сталося це в США на відкритті нового атракціону «Примарний маєток» в Діснейленді.

Проекція передбачала 16мм фільм, де були людські голови, які виконували зловісну пісню (Мадам Леоте і 5 співаючих чоловічих голови). Автором ідеї показати глядачам першу в світі об'ємну проекцію на поверхню, що володіє складною формою, із впевненістю можна назвати Уолта Діснея (хоча на той момент його вже як 3 роки не було в живих).

Але, на жаль, після цього 3D маппінг не набув належної йому популярності, адже в той час такі технології були занадто дорогі та не ефективні. Звичайно, були деякі спроби ще впровадити відеомеппінг, але одноразові, які себе не виправдали. І тільки на початку «нульових», відеомаппінг ожив, хоча використовували його тільки великі корпорації. А з появою YouTube і соцмереж, 3D mapping дійшов до звичайних людей та викликав повний захват.

 



Види 3D mapping

Існує думка про чотири основних види відеомеппінгу – архітектурний, інтер'єрний, на малі об'єкти та інтерактивний. Але, з плином часу, 3D mapping розвивається і з’являються нові напрямки, такі як, наприклад, 3D проекція на людське обличчя.

 

Архітектурний 3D mapping

Архітектурний відеомаппінг створюється на фасад або стіну будівель, або ж інших споруд з урахуванням їх геометрії. З розвитком цього напрямку, ми можемо спостерігати як будівлі тепер не просто «руйнуються», тепер вони і «розмовляють», і «падають на глядачів», змінюються до невпізнання і т. ін.

 

Інтер'єрний 3D mapping

Інтер'єрна 3D проекція на стіну або кілька стін, а також стелю виконується з метою зміни інтер'єру. Такий вид 3D меппінга досить популярний серед кафе, ресторанів, барів, нічних клубів та інших закладів, де велике скупчення людей мають на меті проведення гарного відпочинку.

 

3D mapping на малі об'єкти

3D проекція на малі об'єкти відрізняється від всіх інших видів відео проекції тим, що картинка проектується на конкретний об'єкт або на якусь невелику частину об'єкта. Найпопулярнішими можна відзначити 3D проекції на весільний торт або сукню.

 

Інтерактивний 3D mapping

Інтерактивна проекція відбувається за рахунок взаємодії людини жестами будь-якої частини тіла або непрозорим предметом з проекцією. Даний вид відеомеппінгу не тільки наймолодший і найперспективніший, а й найбільше вражає глядачів своїми можливостями.

 

В тему: Інтерактивна стіна - весело, масштабно і яскраво


Обладнання для 3D mapping

Зрозуміло, що для будь-якої проекції потрібен проектор. В свою чергу, вони різняться: по потужності, типу фокуса, випромінювача світла, наявності або відсутності Wi-Fi адаптера і т. ін. Тому при виборі обладнання для 3D mapping підбирають необхідну кількість відповідного типу проекторів.

3D меппінг особливо потребує програмного забезпечення. Чим масштабніша проекція, тим дорожче і відповідно складніше ПО.

Хочете дізнатися більше про 3D mapping?

 


Цілі застосування 3D mapping

Можна виділити 9 основний цілей застосування 3D mapping. Але, з урахуванням швидкого розвитку технології відеомеппінга, можна з упевненістю сказати, що з плином часу ми будемо дізнаватись про нові й нові цілі.

 

1.  Рекламна

Як рішення суто для реклами, 3D mapping сприймається так само, як звичайна реклама, що обумовлює його низьку ефективність. Тому рекламний відеомеппінг по своїй віддачі сильно поступається рекламно-розважального напрямку.

 

2.  Рекламно-розважальна

Один з найбільш популярних напрямків застосування 3D меппінгу. Сутність в тому, що основна роль відводиться розважальній частині, а реклама як додатково. Така відео проекція надає людині позитивних емоцій, одночасно рекламуючи певний бренд, продукт або заклад.

 

3.  Розважальна

Розважальний 3D маппінг застосовується без явних чи прихованих рекламних мотивів. Суто для підняття настрою та WoW-ефекту глядачів, наприклад, 3D проекція на фасад будівлі на Дні міста, фестивалі або іншому культурному заході.

 

4.  Освітня

Цей напрям набуває все більше популярності із інтерактивною проекцією. Адже за допомогою, наприклад, інтерактивної підлоги для дитячого садочку можна швидше і якісніше донести малюками алфавіт, кольори і форми предметів, правила дорожнього руху і т. ін. Школи впроваджують активне використання інтерактивних дошок або інтерактивних стін для наочного пояснення теми.


Ми писали про це: Як покращити навчальний процес початкових класів в новій українській школі

 

5.  Релаксаційна

3D проекція може відігравати важливу роль в оздоровленні, перш за все, психологічному, пацієнтів, як дорослих, так і зовсім маленьких.

 


6.  Декоративна

Відеомеппінг використовується й у якості зміни інтер’єрів приміщень – створення 3D проекції на стіни, підлогу і стелю. Часто можна зустріти в кафе, ресторанах, готелях. Це надає унікальності вашому закладу та незабутніх вражень для відвідувачів.

 

7.  Презентаційне

В презентаційних цілях 3D mapping вже давно активно застосовується за допомогою всіх чотирьох видів відеомеппінгу.

Наприклад, маніпуляції з інтерактивною панеллю гарно підходять для презентації якихось бізнес-проектів. Створення 3D проекції на автомобіль для його презентації, теж вже часто використовується відомими компаніями.

 

8.  Культурна

В Європі щорічно проходить велика кількість різноманітних фестивалів і культурних заходів, які рідко обходяться без цікавинок, наприклад, як 3D mapping на фасад місцевих визначних пам'яток.

 

3D mapping – це технологія майбутнього, яка вже сьогодні активно стукає в усі двері нашого життя.

Інтерактивні підлоги в ТЦ і ТРЦ, дитячих садах і школах. Відеопроекції в ресторанах, барах, кафе, готелях і готелях. Архітектурні 3D mapping на фасади відомих будівель. Презентації нових автомобілів за допомогою відеомеппінга. Чи це не доказ зростаючої популярності технології 3D mapping, яка вже через якихось 5-7 років увійде і в наше повсякденне життя у вигляді можливості зміни дизайну квартири по одному кліку?!

 

Майбутнє настає вже сьогодні!

 
Рекомендовані товари
Залишити відгук  ↓
 
Ще ніхто не залишив відгук.